سرتیتر اخبار
خانه » صنعت خودرو » تازه های خودروهای لوکس

تازه های خودروهای لوکس

Centennial یا Equus عنوان لوکس ترین خودروی شرکت هیونداست. هیوندا در سال ۱۹۹۹ با عرضه​این خودرو در پی خلق نامی بود تا شبیه لکسوس، برند هیوندای باشد. اما هیچ​گاه چنین نشد. اکنون نسل دوم سنتنیال با پلت فرمی مشترک با جنسیس اما ابعاد بزرگتر و تجهیزات متعدد سعی دارد تا از بازار پرسود خودرویی چون LS۴۶۰ سهم بگیرد. البته هیوندای هنوز راه بسیاری تا جا انداختن خود به عنوان یک برند مجلل در پیش دارد. قیمت بالا توان رقابتی این محصول را با هم کلاسهای خود ضعیف تر می کند.

S کلاس بزرگترین و مجللترین سدان مرسدس بنز است.سال ۲۰۱۰ مرسدس بنز ظاهر این خودرو را به روزرسانی کرد و با به کارگیری چراغ های LED و طراحی جدید چراغ های عقب، ظاهر آن را به مراتب زیباتر از قبل کرده است.S کلاس لیست بلند بالایی از امکانات رفاهی را در اختیار سرنشینان می گذارد و مشکل پسندترین افراد را هم راضی می کند.همچنین کیفیت قطعات داخل کابین در سطح بسیاربالایی قرار دارد و در حین حرکت تقریبا هیچ صدایی داخل کابین شنیده نمی شود.سواری S کلاس به لطف کمک فنرهای پیشرفته، بسیار نرم و دلپذیر است.از سوی دیگر به لطف استفاده از موتور توربو در مدل فیس لیفت، از قابلیت های فنی و حرکتی ان هم مناسبی برخوردار است. خلاصه آنقدر محبوب بوده که توانسته بیش از ۶ سال با یک فرم تولید شود و کمتر نیاز به تغییر احساس کند.

پانامرا را باید یک هواپیمای شخصی کامل دانست! وقتی صحبت از آپشن به میان می آید پانامرا جایی برای رقبا باقی نمی گذارد. سیستم تعلیق هوشمند با قابلیت تنظیم حالت اسپرت، قابلیت تنظیم صدای خروجی اگزوز ، تعویض دنده هوشمند با حالت های اسپرت و اسپرت پلاس در کنار آپشن های خاص دیگر فقط بخشی از جذابیت های پانامراست. با اینکه تعداد تولیدات این مدل از پورشه محدود است ، اما با فروش عجیبی در ایران روبه رو شده است. حتی با وجود بنز S کلاس ، ب ام و سری ۷ و رقبای دیگر در این کلاس هنوز هم بی رقیب در حال تاخت و تاز است.

واردات مازراتی به ایران با حواشی بسیاری همراه بود،اما سرانجام با پلاک شدن تعداد محدودی از مازراتی ها انحصار بازار خودروهای لوکس از چنگ برندهای آلمانی درآمد. کواتروپورت به عنوان تنها سدان مازراتی ،یکی از مدل های وارد شده این برند ایتالیایی به ایران است.ویژگی هایی که این خودرو را بعد از برتری برند، از سایرین متمایز می کند، طراحی خاص بدنه، کیفیت بالای ادوات داخلی و البته مشخصات فنی خوب و صدای جذاب سیستم خروجی دود هستند.

کواتروپورت در سه مدل معمولی،s وSport gts تولید و وارد ایران می شود که تعداد اسپرت ترین و کامل​ترین مدل کواتروپورت یعنی Sport gts در ایران بسیار انگشت شمار است و اکثر مدل های وارد شده از نمونه s هستند. هر سه مدل از موتور ۸سیلندر خوجینی بهره می برند و از نظر قابلیت های فنی،قدرت موتور و البته سطح تجهیزات با هم تفاوت دارند.کواتروپورت از نظر تجهیزات داخلی یک سرو گردن از رقبای آلمانی پایین​تر است و کارکردن با ابزارک های آن و عادت کردن به محل قرارگیری آنها کمی سخت است و دقت خودروهای آلمانی را ندارد. از مشکلات اصلی کواتروپورت در مقابل رقبای قلدر آلمانی اش مثل بنز S کلاس، ب ام و سری۷ و پورشه پانامرا، مصرف سوخت بالا و قیمت گزاف آن است و باز هم یک سری تجهیزات رفاهی که توقع دارید خودرو با این قیمت داشته باشد را ندارد! همچنین به تازگی مازراتی​های فروخته شده با مشکلات خدمات پس از فروش مواجه هستند.

پرستیژ باواریایی:

دو سالی می‌شد که ثبت سفارش محصولات BMW بسته بود و از ورود مدل‌های جدید BMW به ایران خبری نبود. اما مدتی است که واردات BMW به ایران از سر گرفته شده و سری۷ فیس لیفت هم در انواع ۷۴۰,۷۵۰ و ۷۶۰ آماده ورود به ایران و رقابت با بنز s کلاس، مازراتی کواتروپورته و پورشه پانامرا شده است.

طراحی ظاهری:

این نسل از سری۷ از سال ۲۰۰۹ تاکنون با کد اتاق f۰۱/f۰۲ روی خط تولید قرار دارد. اما در سال ۲۰۱۲، BMW به منظور به روزرسانی ظاهر سری۷، دست به تغییراتی جزیی در ظاهر آن و تغییرات دیگری در بخش فنی و لیست امکانات زده است.

در نمای ظاهری، بخش جلو بیشترین تغییرات را به خود دیده است. گرافیک چراغ‌های جلو به کلی عوض شده و استفاده از لامپ‌های ال‌ای‌دی زیبایی چراغ‌ها را دوچندان کرده است. جلو پنجره‌های کلیوی شکل هم تغییرات جزیی پیدا کرده‌اند که البته پی بردن به آن نیاز به دقت فراوانی دارد. طراحی سپر جلو به کلی تغییر کرده و نسبت به قبل جذاب‌تر شده است. اما قسمت‌های دیگر بدنه، بدون تغییرات باقی مانده‌اند و فقط شاهد تغییر حالت چراغ‌های روی سپر عقب هستیم.

کابین:

با ورود به کابین، حس ورود به یک هتل ۵ ستاره یا یک جت شخصی مجلل به بیننده دست می‌دهد. البته از نظر ظرافت و هنر طراحی داخلی به پای رقیب سرسختش یعنی s کلاس نمی‌رسد. پوشش چرم طبیعی، صندلی‌ها تودری‌ها و کنسول جلو را پوشانده است. قطعات چوبی کار شده داخل کابین هم نمود لوکس بیشتری به کابین داده‌اند.

از تغییرات داخلی مدل فیس لیفت می‌توان به محل جدید قرارگیری بلندگوهای سیستم صوتی و طراحی جدید صفحه کیلومترشمار اشاره کرد. مانیتورهای پشت صندلی‌ها هم تغییراتی به خود دیده و از قبل ظریف‌تر شده‌اند.

وجود سیستم iDrive باعث شده کنسول جلو از شلوغی به دور باشد. این سیتم مشابه سیستم کامند موجود در محصولات مرسدس است که از طریق اهرم قرار گرفته روی کنسول وسط هدایت می‌شود و از طریق آن می‌توان تنظیمات سیستم‌های مختلف را انجام داد. البته این سیستم کمی پیچیده و گیج کننده است و مدتی طول می‌کشد تا به کارکردن با آن عادت کنید.‌

سری۷ از طیف وسیع امکانات رفاهی و ایمنی برخوردار است و از این نظر کاملا خریدار را راضی می‌کند و به راحتی با حریفانش رقابت می‌کند.

از امکانات جالب سری ۷ می‌توان به هدآپ دیسپلی (این سیستم اطلاعات کلی را روی شیشه جلو نمایش می‌دهد و در رقیب نزدیک این خودرو یعنی sکلاس یافت نمی‌شود)، نایت ویژن(سیستم دید در شب که موجودات خونگرم را در تاریکی نشان می‌دهد، البته وضوح نمایش این سیستم از night view assist موجود در s کلاس کمتر است) و صندلی‌های برقی جلو و عقب به همراه سیستم گرمکن و سردکن و ماساژور اشاره کرد.

همچنین حسگرهایی زیر سپر عقب نصب شده است که با تکان دادن پا زیر سپر، درب صندوق عقب به طور خودکار باز می‌شود که این سیستم یکی از جدیدترین آپشن‌های موجود در این خودرو است.

قابلیت های فنی و حرکتی:

نکته جالب واردات سری ۷ جدید، مجوز گرفتن نمونه ۱۲سیلندر این خودرو، یعنی مدل ۷۶۰ است. اما ۷۵۰Li همچنان پرطرفدارترین نمونه در رنج مدل‌های سری۷ محسوب می‌شود.

همان‌طور که اشاره شد قابلیت‌های فنی و حرکتی سری۷ جدید هم نسبت به مدل قبلی ارتقا پیدا کرده است. قدرت پیشرانه ۸ سیلندر ۴/۴ لیتری به ۴۵۰ اسب بخار و گشتاور به ۶۵۰ نیوتون‌متر رسیده است. این هیولای ۲/۲ تنی در مدت ۸/۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و نهایت سرعت روی ۲۵۰ کیلومتر محدود شده است.

سواری سری۷ در چهار حالت normal,comfort,sport و sport+ قابل تنظیم است که در حالت comfort می‌توان از نرمی سواری این خودرو لذت بود و در نهایت آرامش رانندگی کرد.

ولی وقتی حالت sport+ فعال شود، با سفت شدن کمک فنرها و بروز خلق و خوی اسپرت، سواری با این هتل متحرک بسیار هیجان‌انگیز می‌شود. جالب است بدانید چرخ‌های عقب سری ۷ در سرعت‌های بالای ۶۰ کیلومتر در ساعت ۳ درجه در جهت خلاف راستای چرخ‌های جلو می‌چرخند که این قابلیت به پایداری خودرو در سرعت‌های بالا کمک شایانی می‌کند. در کل سواری سری ۷ در عین راحتی بسیار اسپرت و هیجان انگیز است و شباهت زیادی با برادر کوچکترش یعنی سری۳ دارد.

Centennial یا Equus عنوان لوکس ترین خودروی شرکت هیونداست. هیوندا در سال ۱۹۹۹ با عرضه​این خودرو در پی خلق نامی بود تا شبیه لکسوس، برند هیونداي باشد. اما هیچ​گاه چنین نشد. اکنون نسل دوم سنتنیال با پلت فرمی مشترک با جنسیس اما ابعاد بزرگتر و تجهیزات متعدد سعی دارد تا از بازار پرسود خودرویی چون LS۴۶۰ سهم بگیرد. البته هیوندای هنوز راه بسیاری تا جا انداختن خود به عنوان یک برند مجلل در پیش دارد. قیمت بالا توان رقابتی این محصول را با هم کلاسهای خود ضعیف تر می کند. S کلاس بزرگترین و مجللترین سدان مرسدس بنز است.سال ۲۰۱۰…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید!
0

درباره‌ روابط عمومی

تصویر پروفایل روابط عمومی
مسئول روابط عمومی: محسن کارگر

جوابی بنویسید